vineri, 9 ianuarie 2009

Salata de icre facuta in casa



Ingrediente:

O cutie de icre nepreparate (eu am avut de hering)


1 ceapa potirvit de mare
3 felii de paine
zema de la jumatate de lamaie
ulei





Ceapa se toaca marunt , si se pune intr-un bol impreuna cu icrele. Se mixeza , astfel incat icrele sa se sparga . Se adauaga ulei, putin cate putin ca la maioneza. Painea imuiata in apa si stoarasa bine se adauga si ea .... vom vedea cum icrele isi schimba culoarea si devin albe. Inmultim salata cu ulei ( atentie nu prea mult ca riscam sa se taie ) Adaugam zeama de lamaie . Mai amestecam un pic . Gata salata.
Va asigur ca nu este mare filozofie , si ca este mult mai buna decat salata de icre cumparata din magazin.

Pofta buna !!

7 comentarii:

  1. am incercat si eu sa fac, dar mi-a iesit o zeama lunga....:((
    Am ales aceleasi icre si intr-adevar nu am pus atita piine, pe alt site am citit ca se poate si fara! cit ulei se pune in total? la ce viteza mixam?
    merci!
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Alexandra,

    imi pare rau ca nu ti-a iesit. Daca era o zema lunga trebuia sa mai adaugi paine. Te asigur ca nu se simte si nici nu ii schimba gustul , ci o face sa se lege mai bine. Ulei se pune cat cuprinde , ca la maioneza. Ce e important: sa bati icrele cu ceapa la inceput , astfel incat ouale de icre sa se sparga.
    Eu am facut si saptamana trecut si mi-au iesit.
    Sper ca nu te-ai descurajat si ai sa mai incerci.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,
    Am incercat si eu si iasa buna. Se mai poate incerca si cu gris: 1 lingura la 100ml apa in fierbere. Iar amestecul se pune racit la sfarsit. Sper ca v-am dat o alta idee buna.
    O zi placuta

    RăspundețiȘtergere
  4. revin dupa succes 100%!! m-am tot uitat dupa retete si cei din Dobrogea sustin ca "adevarata" reteta de icre este doar cu icre+ulei+zeama de lamiie+ ceapa, fara nici un fel de piine sau gris. Am incercat si eu cu aceleasi icre de hering, punind la debut zeama de lamiie apoi alternativ ulei si zema de lamiie si au iesit exceptionale, legate, albe, nemainecesitind gris. Uraaaa!
    Tot Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna
    Sunt Mioara M. si am mers dupa indicatiile tale si normal ca a iesit o salata excelenta, este drept ca trebuie sa ai putina imaginatie pentru a completa orice reteta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a iesit! super buuuuuuuuunna!!! Am sa mai fac! ai dreptate e mult mai buna decat cea cumparata din comert :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma bucur va ai incercat reteta si ca ti-a placut. Sa iti fie de bine!

    RăspundețiȘtergere